djurplågeri - päls

mycket prat om päls, om man är för eller inte en päls. och jag tycker INTE det är okej att bära äkta päls. vi tar tillexempel minkpäls. inte nog med att minkarna plågas av att sitta instängd i hur vet länge? och sen dödas. för att vissa inte har nån respekt för andra levande varelse. jag tycker det är fel! varför förbjuder dom inte äkta päls för? jag vet inte vad jag kommer få för kommentarer för dethär, men såhär tycker jag! du har rätt att bära vad du vill, men tänk, nästa gång du klämmer och känner på en dyr äkta päls i affären eller använder en redan, tänk hur det stackars lilla djuret levde, för att du skulle få bära en äkta päls. gör hur du vill, men jag föredrar fusk päls i alla lägen!
- jag pekar inte ut en enda person, men hoppas alla tar åt sig lite iallafall, ifall ni funderar på att köpa en äkta päls.
- jag vet inte vad jag ska hitta på för bild till detta inlägg, tycker det inte är riktigt rätt.

Kommentarer
Postat av: Angie Obell

hehe ja absolut :)

2011-12-09 @ 14:31:14
URL: http://angelacaroline.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej, vill bara säga att jag håller med! I höstas så hittade jag en JÄTTE snygg tröja av typ färgad silver räv eller något, så jag valde att inte köpa den när jag fick reda på att den var äkta! Btw Jag älskar din blogg och läser den varje dag! :D

Trevlig helg! Kram!<3

2011-12-09 @ 15:25:36
URL: http://lollobastapollo.blogg.se/
följ dessa regler! du är aldrig anonym, jag kan spåra din ipadress! - tipsa gärna om tävlingar. - spam/elaka kommentarer publiseras ej. (du är aldrig anonym) - mina bilder rör du inte, jag kan polisanmäla! - jag hjälper dig gärna att lägga in en header, mejla [email protected] - jag mår bra, och jag förmodligen svara på din kommentar. tack!

Kommentera inlägget här:

beautiful:
spara infon?

E-postadress: (bara jag serj)

URL/Bloggadress:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0